მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები

მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები


მოსწავლის შეფასების სისტემა
(ეროვნული სასწავლო გეგმა)



მუხლი 15. მოსწავლის შეფასების მიზანი, პრინციპები და მიდგომები


1.    მოსწავლისშეფასებისმიზანიასწავლა-სწავლებისხარისხისმართვა, რაც გულისხმობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებაზე ზრუნვასა და კონტროლს.

2.    მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება უნდა იყოს ხშირი და მრავალმხრივი; მან ხელი უნდა შეუწყოს: მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას, მათი შესაძლებლობების  გამოვლენას, სხვადასხვა პოტენციალის მქონე მოსწავლეთათვის თანაბარი პირობების შექმნას.
3.    მოსწავლე უნდა შეფასდეს სხვადასხვა ფორმებით (ესსე, პროექტის მომზადება, ზეპირი გამოსვლა, ექსპერიმენტის  ჩატარება, ცდის ჩატარება, წარმოდგენა, წერითი, ფერწერული ან სხვა ტიპის ნამუშევარი, არგუმენტირებული მსჯელობა და სხვ.).
მუხლი 16. განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
1.    სკოლაში გამოიყენება ორი ტიპის შეფასება: განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.
2.    განმსაზღვრელი შეფასება აკონტროლებს სწავლის ხარისხს, ადგენს მოსწავლის  მიღწევის დონეს ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში. განმსაზღვრელ შეფასებაში იწერება ქულა.
3.   განმავითარებელი შეფასება აკონტროლებს თითოეული  მოსწავლის განვითარების დინამიკას და ხელსუწყობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებას. განმავითარებელი შეფასებისას გამოიყენება ისეთი საშუალებები, როგორიცაა სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვების ფურცელი, თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა და სხვ.
4.    განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებების აღწერილობა


განმავითარებელი
განმსაზღვრელი

მიზანი
სწავლისხარისხისგაუმჯობესება;
მოსწავლის განვითარებისხელშეწყობა
სწავლისხარისხისგაკონტროლება;
მოსწავლის მიღწევისდონისდადგენაეროვნულისასწავლოგეგმით განსაზღვრულმიზნებთანმიმართებაში;
აკადემიურიმოსწრებისდონისგანსაზღვრა
შეფასების საგანი
სწავლისპროცესი
სწავლისშედეგი
შეფასებისშედეგადმიღებული გადაწყვეტილება
წინსვლის ხელშესაწყობადგანსხავებულიაქტივობისშერჩევა, სწავლებისსტრატეგიისშეცვლა, რჩევა-დარიგებისმიცემადა  სხვ.
მომდევნოეტაპზე (კლასში/საფეხურზე) დაშვება/არდაშვება
წარმარტებისკრიტერიუმების განსაზღვრა
კონკრეტულიმოსწავლისწინსვლისსაფუძველზე (საკუთარმიღწევებთან მიმართებით - რადონესფლობდა, რადონესფლობს)
იმისსაფუძველზე, თურამდენადმიაღწიასტანდარტითგანსაზვრულშედეგებს (ყველასათვისსაერთო,სტანდარტითდადგენილ   ნორმასთანმიმართებაში)
შეფასებისსაშუალებები
თვით/ურთიერთშეფასებისრუბრიკა;
კითხვარი;
სიტყვიერი (ზეპირი/წერილობითი) კომენტარი;
უნარისგანვითარებისდონის აღწერა.
ქულა


Комментариев нет:

Отправить комментарий